Unii le vad ca pe adevarate tinute, altii le considera obiecte de colectionat, dar toti cred ca bijuteriile fantezie sunt accesorii care inspira fast aristocratic.
Prin definitie, Bijuteriile Fantezie reunesc culturi contradictorii, reprezinta oglinzi obscure ale diverselor spatii geografice si sunt comparabile cu o masina a timpului care alatura curente estetice din epoci diferite. Reprezinta dovada nasterii impulsului universal pentru unicitate si exclusivitate, a necesitatii existentei unor podoabe capabile sa deosebeasca si nu sa uniformizeze.
Ravna pentru frumusete si eleganta, ca si dorinta de a crea exclusivitate nu dispar niciodata. Ele renasc si sunt redefinite continuu prin intermediul Bijuteriilor Fantezie, asa cum dicteaza cutumele modei.
Ideea conform careia Bijuteriile Fantezie pot constitui o tinuta prin ele insele, exista datorita pionierilor din domeniul couture de la inceput de secol 20. Coco Chanel si Elsa Schiaparelli dau viata tinutelor sobre, clasice cu ajutorul colierelor, a bratarilor si a cerceilor de inspiratie Fantasy. La inceputul anilor 1990, asistam la reinventarea rafinamentului si a accesoriilor cu personalitate prin intermediul relansarii colectiilor de Bijuterii Fantezie, sponsorizate de Daniel Swarovski.
Popularitatea bijuteriilor fantezie cunoaste o crestere spectaculoasa atunci cand acestea devin accesorii foarte la moda in randul vedetelor de la Hollywood, atat in filme, cat si in spatele scenei.
Datorita diversitatii si a complexitatii lor, Bijuteriile Fantezie rup rutina si monotonia, dand un plus de originalitate si eleganta oricarei tinute, indiferent carui stil apartine.
In Romania, promotorul trendului Fantasy este Meli Melo- Paris, a carui colectie primavara-vara 2006 sta sub semnul imaginatiei descatusate a creatorilor parizieni, aducandu-ne in atentie 4 teme, inspirate din complexitatea epocii victoriene, exotismul spatiului afro-indian, prospetimea mediului acvatic sau fiind, pur si simplu, rezultatul unui melanj indraznet si nonconformist de materiale si culori.